شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 32,861
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,634,233
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 102
کاربران حاضر: 103
A model of consumers’ perceptions of the invasion of information privacy
Abstract:

We examined factors that influence an individual’s attitude and decisions about the information handling practices of corporations. Results from a survey of 425 consumers suggested that the hypothesized model was an accurate reflection of factors that affect privacy preferences of consumers. The results provide important implications for research and practice. Our study should contribute by initiating an integrative stream of research on the impact of IT and other factors on information privacy perception. For practitioners, our findings suggested that consumers hold corporations, not the IS, responsible for any inappropriate use of personal information. Organizations, therefore, must be proactive in formulating and enforcing information privacy policy in order to address consumers’ concerns

Keywords: Privacy Ethics Customer relationship management Consumer attitudes Experimental design
Author(s): .
Source: Information & Management 50 (2013) 1–12
Subject: بازاریابی
Category: مقاله مجله
Release Date: 2013
No of Pages: 12
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.