شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 07 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 17,837
بازدید دیروز: 54,568
بازدید کل: 151,784,717
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 268
کاربران حاضر: 268
The effect of CRM use on internal sales management control: An alternative mechanism to realize CRM benefits
Abstract:

This case study investigates how effective internal sales management control is achieved through CRM use and why enhanced control is beneficial to firms, which are largely overlooked by the extant literature. The main theoretical lens is organizational control theories. Results show that CRM use strengthened formal control and informal control simultaneously. Formal control was significantly boosted by enhanced outcome measurability and process visibility of sales work. CRM use also facilitated informal control, by serving as the carrier of new institutional processes and sales philosophy, which bolstered clan control, and by functioning as tools for self-control

Keywords: Customer relationship management (CRM) CRM use Sales management control Organizational control Effect of CRM
Author(s): .
Source: Information & Management 49 (2012) 269–277
Subject: بازاریابی
Category: مقالات ترجمه شده - دانلود ترجمه مقاله
Release Date: 2012
No of Pages: 9
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 ترجمه این مقاله موجود است.
مشاهده ترجمه مقاله