شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 24,244
بازدید دیروز: 20,937
بازدید کل: 157,596,674
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 320
کاربران حاضر: 320
Examining the role of information technology in cultivating firms’ dynamic marketing capabilities
Abstract:

Most prior research has investigated an organization’s dynamic capabilities in general and overlooked their effect on critical business functions. Our study considered the role of IT in improving firm’s dynamic marketing capabilities. We developed a model consisting of market orientation, IT infrastructure capabilities, and the use of IT in customer relationship management (CRM). With data collected from 135 manufacturing and service firms in Taiwan, our results supported most of our hypotheses. Our results showed important direct effects of a firm’s market orientation, use of IT to support CRM, and the functionality of IT infrastructure capabilities on its dynamic marketing capabilities

Keywords: Dynamic marketing capabilities Dynamic capabilities Market orientation IT support for CRM IT infrastructure
Author(s): .
Source: Information & Management 50 (2013) 336–343
Subject: فناوری اطلاعات
Category: مقاله مجله
Release Date: 2013
No of Pages: 8
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.