شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 23 آذر 1404
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 57,309
بازدید دیروز: 82,928
بازدید کل: 171,097,553
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 381
کاربران حاضر: 382
Price formation and market segmentation in seaside accommodations
Abstract:

This paper analyses key factors that determine holiday accommodation prices in Ibiza (Spain), one of the major tourist destinations in the Mediterranean. The paper argues that prices depend on hotel category, accommodation regime and geographical location. The companies that offer accommodation constitute a market dominated by monopolistic competition and characterized by a progressive product differentiation. Using a multiple regression model, tangible characteristics of each establishment are used as explanatory variables of price. In practice, we will attempt to operate with the minimum number of characteristics that give sufficient explanatory power

Keywords: Mass tourism Hotel Price Ibiza
Author(s): .
Source: International Journal of Hospitality Management 33 (2013) 446–455
Subject: مدیریت جهانگردی
Category: مقاله مجله
Release Date: 2013
No of Pages: 10
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.