شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 06 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 15,678
بازدید دیروز: 23,136
بازدید کل: 158,595,726
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 79
کاربران حاضر: 80
Examining the spillover effect of frontline employees’ work–family conflict on their affective work attitudes and customer satisfaction
Abstract:

This study examines the negative spillover effects of hospitality frontline employees’ work–family conflict on their affective reactions, commitment, and customer satisfaction. A field survey was conducted to obtain a dyadic data set (148 paired employee–customer responses). Our results indicate that frontline employees’ role conflict between work and family results in less positive affective reactions to the job, decreased emotional attachment to the organization, and lower levels of customer satisfaction. These findings suggest that hospitality firms need to understand that factors outside the workplace influence service excellence, thus calling for a family-friendly organizational culture

Keywords: Work–family conflict Customer satisfaction Affective reactions Affective commitment
Author(s): .
Source: International Journal of Hospitality Management 33 (2013) 310–315
Subject: منابع انسانی
Category: مقاله مجله
Release Date: 2013
No of Pages: 6
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه