شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 5,615
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,515,893
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 84
کاربران حاضر: 84
Determinants of customer loyalty and purchasing behavior for full-service and limited-service hotels
Abstract:

This study investigated factors that influence consumer purchasing decisions for two hotel segments: full-service and limited-service. Results from an online survey indicated that full-service hotel guests were more likely to be reward program members and be emotionally attached to their preferred brand. Price was the most important factor for limited-service guests’ purchase decisions, while both price and utility were important for full-service guests. Limited-service guests had lower switching costs, that is, they required less of a discount to switch to a non-preferred brand than full-service guests. The findings have implications for hotel pricing and marketing strategies

Keywords: Segmentation Hotel selection Decision factors Reward programs Commitment
Author(s): .
Source: International Journal of Hospitality Management 31 (2012) 319– 328
Subject: بازاریابی
Category: مقاله مجله
Release Date: 2012
No of Pages: 10
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه