شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 42,096
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,643,468
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 285
کاربران حاضر: 286
Validation of a market orientation adoption scale in rural tourism enterprises. Relationship between the characteristics of the enterprise and extent of market orientation adoption
Abstract:

Market orientation (MO) is considered as a competitive strategy for the rural tourism sector. A MO adoption scale is proposed and validated for the rural tourism sector. Given the importance of MO, it is important to know the relationship between a firm’s characteristics and MO adoption. This study makes a hierarchical segmentation to predict the behaviour of these firms when adopting the MO. Activity and category are the two characteristics that most effectively predict a firm’s behaviour. The contribution made by this work is of interest given the new field of application achieved and which have implications for the professional sector

Keywords: Rural tourism Market orientation Scale Validation Hierarchical segmentation
Author(s): .
Source: International Journal of Hospitality Management 31 (2012) 139–151
Subject: بازاریابی
Category: مقاله مجله
Release Date: 2012
No of Pages: 13
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.