شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
چهار شنبه 13 فروردین 1404
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 7,351
بازدید دیروز: 28,873
بازدید کل: 161,685,534
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 107
کاربران حاضر: 107
Sustainable hotel practices and nationality: The impact on guest satisfaction and guest intention to return
Abstract:

The purpose of this study is to identify how sustainable hotel practices impact the satisfaction and intention to return of hotel guests from different nationalities. Surveys were completed by hotel guests in a popular tourist destination in Mexico. Multiple regression and multinomial logistic regression were applied to test the hypotheses. Results of this study supported the research hypotheses that indicate green practices overall do have a positive relationship on guests’ satisfaction levels and return intentions for Mexicans, Americans and other nationalities. Additionally, it was shown that the relative importance of green practices differs according to the nationality of the guest.

Keywords: Guest satisfaction Intention to return Sustainability Green hotel attributes Green hotel practices
Author(s): .
Source: International Journal of Hospitality Management 34 (2013) 227– 233
Subject: مدیریت جهانگردی
Category: مقاله مجله
Release Date: 2013
No of Pages: 7
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.