شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 14,986
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,525,264
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 135
کاربران حاضر: 135
Effects of interaction and entrepreneurial orientation on organizational performance: Insights into market driven and market driving
Abstract:

Research in marketing suggests that the notion of market driven and market driving is highly relevant for industrial markets. This study provides evidence that interaction and entrepreneurial orientations are linked to market-driven and market-driving approaches respectively. Further, this research investigates how these two orientations affect organizational performance. Based on a survey of Taiwan's electronics industry, this study indicates that both interaction and entrepreneurial orientations improve the exploitative and exploratory capabilities of an organization, which in turn contribute to superior organizational performance. The results of this study provide important theoretical and managerial implications for strategy development from both the market driven and market driving perspectives

Keywords: Market driven Market driving Interaction orientation Entrepreneurial orientation
Author(s): .
Source: Industrial Marketing Management 41 (2012) 1019–1034
Subject: بازاریابی
Category: مقاله مجله
Release Date: 2012
No of Pages: 16
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه