شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 05 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 9,376
بازدید دیروز: 25,397
بازدید کل: 157,715,673
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 140
کاربران حاضر: 141
بهبود فرآیند: نقش محوری فرآیند در بهبود عملکرد سازمانی
چکیده:
در این عصر مدیریت تغییر، بسیاری از سازمانها به بهبود سازمانی با محوریت فرآیندها روی آورده اند، اما تعدد و تنوع ادبیات تئوریکی، روشها و تکنیک های این موضو ع، موجب سردرگمی مدیران و عدم امکان تصمیم گیری در مخصوص روش مناسب گردیده است . به عبارت دیگر، با وجود اینکه سازمانها اهمیت و مزایای رویکرد فرآیند مداری را درک کرده اند، اما در انتخاب تکنیک مناسب با توجه به تنوع ادبیات تئوریکی، روشها و تکنیکها با مشکل مواجه گردیده اند.در این مقاله با توجه به نقش محوری فرآیند ، ابتدا سه رویکردهای مطرح برای بهبود فرآیندها یعنی بهبود مستمر ، بازمهندسی فرآیندها و الگوبرداری را بصورت اجمالی بیان کرده و در ادامه فرآیند محوری و اجزاء آن به عنوان لازمه اصلی تمامی رویکردهای بهبود فرآیند بیان شده است . در پایان نسبت به قابلیت همراستا شدن رویکردها در یک سازمان فرآیند محور اشاره شده است.
کلید واژه: بهبود مستمر، مهندسی مجدد فرآیند، الگوبرداری
نویسنده(گان): اصغر مشبکی، کریم بیات
منبع: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع: مدیریت کیفیت و بهره وری
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 14
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.