شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 02 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 10,136
بازدید دیروز: 19,661
بازدید کل: 158,500,625
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 79
کاربران حاضر: 80
Entrepreneurial orientation and the threat of imitation: The influence of upstream and downstream capabilities
Abstract:

This paper uncovers the complexity between Entrepreneurial Orientation (EO) and performance. The paper explores the effect of the threat of imitation, which is a key external factor to explain competitive dynamics, and hence highlights effectiveness of EO. Also the paper accounts for the role of upstream (technical) and downstream (marketing) capabilities as they influence effectiveness of EO. Our results show that, under threat of imitation, downstream marketing capabilities facilitate taping into opportunities derived from EO, which positively affects performance. Conversely, available upstream technical capabilities do not aim at EO when imitation threats exist in the environment. Of importance is that we question the complexity between EO and performance can be better understood using a configurational approach.

Keywords: Entrepreneurial orientation; Imitation; Marketing capabilities; Technical capabilities; Performance; Configurational approach
Author(s): .
Source: European Management Journal (2013) 31, 263– 277
Subject: کارآفرینی
Category: مقاله مجله
Release Date: 2013
No of Pages: 15
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه