شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 05 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 7,510
بازدید دیروز: 25,397
بازدید کل: 157,713,807
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 142
کاربران حاضر: 143
Emerging market firms acquisitions in advanced markets: Matching strategy with resource-, institution- and industry-based antecedents
Abstract:
This study draws upon the resource-based view and the institution-based view of the firm to provide a comprehensive overview of how different resource-, institutionand industry-based antecedents affect the motivations guiding the acquisitions that emerging market firms undertake in advanced markets. These antecedents can influence emerging market firms capacities to absorb or exploit technological and/or marketing advantages in advanced markets. In order to be successful, emerging market firms have to undertake those upmarket acquisitions that best ‘‘fit’’ their antecedents. Four mutually exclusive acquisition strategies are derived, which are then illustrated using examples of Indian firms acquisitions in advanced markets
Keywords: Emerging market firm; Cross-border acquisition; Institutional void; Augmentation versus exploitation
Author(s): .
Source: European Management Journal (2012) 30, 278– 289
Subject: بازرگانی و تجارت
Category: مقاله مجله
Release Date: 2012
No of Pages: 12
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.