شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 01 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 18,525
بازدید دیروز: 20,937
بازدید کل: 157,590,955
کاربران عضو: 2
کاربران مهمان: 113
کاربران حاضر: 115
User reviews and uncertainty assessment: A two stage model of consumers' willingness-to-pay in online markets
Abstract:
We develop a two-stage conceptual consumer decision model from the risk perspective to understand the role of online user reviews in consumers' Willingness-To-Pay (WTP). In stage one, consumers assess product uncertainty with product reviews. In stage two, they assess seller uncertainty with seller reviews, conditional on their assessment of product uncertainty in stage one. We further develop an operationalization of our conceptual model using the expected utility theory and derive hypotheses on the effects of online user reviews on consumers' WTP. We test our hypotheses using data from an experimental study and an empirical study
Keywords: Electronic commerce Online user reviews Risk attitude Willingness-to-pay
Author(s): .
Source: Decision Support Systems 55 (2013) 175–185
Subject: تجارت الکترونیک
Category: مقاله مجله
Release Date: 2013
No of Pages: 11
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.