ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 01 آذر 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 19,643
بازدید دیروز: 20,937
بازدید کل: 157,592,073
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 138
کاربران حاضر: 138
تعداد دریافت: 0
تعداد بازدید: 1634
Optimal mediated auctions with endogenous participation
Abstract:
The majority of academic papers on the Internet auction design do not distinguish between the auctioneer and the object owner, whereas nowadays leading Internet auction websites operate primarily as mediators that provide the platforms with no physical possessions of the auction objects. The role separation between the auctioneer and the object owner (seller) creates both incentive misalignment and information asymmetry issues. In this paper, we acknowledge this role separation and study the optimal (revenue-maximizing) auction mechanism from the mediator's perspective, taking into account the costly participation from both the sellers and the buyers. We show that the mechanism induces participation from low-valuation sellers and high-valuation buyers. Compared with the conventional seller-optimal auction, the seller in the mediator-optimal mechanism keeps the object more frequently ex post because the mediator intentionally compensates the seller for withholding the object. This exacerbated ex post allocative inefficiency also gives rise to too little ex ante participation for both the seller and the buyers. We propose a simple two-stage mechanism for implementation that is reminiscent of some widely observed Internet auctions. Our qualitative results are robust against model variations such as heterogeneous participatio costs, multiple units, and multiple sellers.
Keywords:
Internet auctions Electronic marketplace Endogenous participation Mechanism design
Author(s):
.
Source:
Decision Support Systems 54 (2013) 1302–1315
Subject:
تجارت الکترونیک
Category:
مقاله مجله
Release Date:
2013
No of Pages:
14
Price(Tomans):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
325 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved