ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 19,104
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,673,107
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 106
کاربران حاضر: 107
تعداد دریافت: 7
تعداد بازدید: 1478
A method for identifying market power
Abstract:
An ability to exercise market power by suppliers may significantly reduce market efficiency in restructured electricity markets. Many studies have been performed to develop an effective tool to identify market power based on indices. Most often it is rather difficult to use an index-based method for real-time analysis. This paper provides a method to identify market power that can be used in real time. The purpose is to analyze price-dispatch sensitivity to determine whether there is a generator or a subset of generators that have the ability to increase its own price profitably. Case studies performed on a modified IEEE 118-bus system are presented.
Keywords:
Dispatch sensitivity matrix Market power Null space Power transfer distribution factor (PTDF) matrix
Author(s):
.
Source:
Decision Support Systems 54 (2013) 1348–1356
Subject:
بازرگانی و تجارت
Category:
مقاله مجله
Release Date:
2013
No of Pages:
9
Price(Tomans):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
1.88 MB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved