شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 19,040
بازدید دیروز: 21,251
بازدید کل: 152,321,109
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 135
کاربران حاضر: 135
Measuring the performance of electronic marketplaces: An external goal approach study
Abstract:
Electronic Marketplaces (EMPs) are virtual intermediaries that facilitate exchanges of products between buying and selling organizations. Prior research has examined factors that explain the establishment of EMPs, but scant knowledge exists on how to determine their performance. This study draws on organizational theory to measure EMP performance, thereby utilizing the concept of goals and goal achievement as criteria for success or failure. In this empirical work, we classify EMP as successful or unsuccessful and compare this classification with data collected eight years later. Our research identifies critical EMP goals and promotes the use of goals to determine performance
Keywords: Electronic marketplace Performance Organizational goal Goal achievement Success Failure
Author(s): .
Source: Decision Support Systems 54 (2013) 1065–1075
Subject: بازرگانی و تجارت
Category: مقاله مجله
Release Date: 2013
No of Pages: 11
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.