شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 01 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 22,964
بازدید دیروز: 20,937
بازدید کل: 157,595,394
کاربران عضو: 2
کاربران مهمان: 91
کاربران حاضر: 93
An experimental study of reputation with heterogeneous goods
Abstract:
Reputation systems provide decision support for e-commerce. A shortcoming of existing systems is that all transactions are rated equally, and the impact of reputation systems for differently valued goods is not well understood. In an experiment, we study a heterogeneous good market. We find that the reputation system increases surplus by increasing transactions in the high value good. Allowing for heterogeneous goods reduces information, as buyers cannot determine whether the seller previously transacted in low/high value goods. We test a new system, which displays reputation separately for each good. We provide evidence that this additional information is utilized in decisions
Keywords: Laboratory experiment Trust Reputation e-Commerce Decision Market
Author(s): .
Source: Decision Support Systems 54 (2013) 1134–1149
Subject: تجارت الکترونیک
Category: مقاله مجله
Release Date: 2012
No of Pages: 16
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.