ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 06 اسفند 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 8,155
بازدید دیروز: 38,882
بازدید کل: 160,475,112
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 163
کاربران حاضر: 163
تعداد دریافت: 0
تعداد بازدید: 1297
Service design of consumer data intermediary for competitive individual targeting
Abstract:
Individual targeting, amarketing strategy that firms target individual consumerswith tailored offers, is currently a widespread practice. Customer data intermediaries (CDIs) have emerged recently to help firms learn their prospective customers and launch their target marketing campaigns. This paper uses a common-value auction framework to study how a CDI designs and differentiates its information services to help two competing firms identify and target valuable customers.We characterize the firms' equilibrium target marketing strategies. The results show that the CDI serves one firm exclusively in unpromising markets where the proportion of valuable customers is relatively low, and provides both firmswith differentiated services in promising marketswhere the proportion of valuable customers is relatively high. In addition, the CDI differentiates its services less when the proportion of valuable customers is higher
Keywords:
Target marketing Individual targeting Customer data intermediaries Information economics
Author(s):
.
Source:
Decision Support Systems 54 (2012) 699–718
Subject:
بازاریابی
Category:
مقاله مجله
Release Date:
2012
No of Pages:
20
Price(Tomans):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
774 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved