ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 23,361
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,533,639
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 83
کاربران حاضر: 83
تعداد دریافت: 0
تعداد بازدید: 1308
Negative price premium effect in onlinemarket—The impact of competition and buyer informativeness on the pricing strategies of sellers with different reputation levels
Abstract:
Motivated by the contradictory findings in literature regarding whether high-reputation sellers enjoy a price premium over low-reputation sellers, this paper examines the pricing strategies of sellers with different reputation levels. We find that a negative price premium effect (i.e., a high-reputation seller charges a lower price than a low-reputation seller) exists due to: (1) the presence of both informed and uninformed buyers, which makes sellers follow mixed pricing strategies. It is then possible for a high-reputation seller setting a lower price than a low-reputation seller. Moreover, when the proportion of informed buyers exceeds a certain threshold, the expected price of a high-reputation seller is even lower than that o low-reputation seller; the competition among the sellers, which reduces the high-reputatio sellers' prices but increases the low-reputation sellers' prices. Consequently, a high-reputation seller is more likely to charge a lower price than a low-reputation seller when the competition intensifies. Our empirical findings also support our theoretical results on the negative price premium effect
Keywords:
Negative price premium effect Seller reputation Buyer informativeness Competition Pricing strategy
Author(s):
.
Source:
Decision Support Systems 54 (2012) 681–690
Subject:
بازاریابی
Category:
مقاله مجله
Release Date:
2012
No of Pages:
10
Price(Tomans):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
590 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved