ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 06 آذر 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 13,490
بازدید دیروز: 22,643
بازدید کل: 157,742,430
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 96
کاربران حاضر: 97
تعداد دریافت: 2
تعداد بازدید: 1560
Impact of psychological traits on user performance in information systems delivering customer service: IS management perspective
Abstract:
Information systems-assisted customer service delivery has emerged as a strategic imperative that is increasingly ied to information systems resources, organizational capabilities, andwork environment in organizational information systems management. Despite the potential of information systems, extensive diversity exists in the task performance within organizations which provokes the factors of psychological traits that affect performance. Drawing upon information systems success literature–contextual theories of organizational creativity, and behavioral and human psychology in an organizational environment–this paper develops a model to assess user performance in an organizational IS in providing customer services. Here, hypotheses have been developed in regard to the interaction of system satisfaction and organizational work environments with the user's psychological traits and how these interactions influence their performance. The model has been tested using survey data collected froma total of 314 respondents, regarding the users of a call center information system employed in a large organization. Results from the partial least squares analyses support the proposedmodel and highlight the important role of psychological traits in mediating the effect of systems, and organizational environment on performance. The findings also shed new light on the technological and organizational factors associated with the user performance. The implications of the findings for research and practice are discussed
Keywords:
Information system satisfaction Organizational environment Psychological traits Work life satisfaction Performance
Author(s):
.
Source:
Decision Support Systems 54 (2012) 270–281
Subject:
رفتار سازمانی
Category:
مقاله مجله
Release Date:
2012
No of Pages:
12
Price(Tomans):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
516 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved