ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 06 آذر 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 15,836
بازدید دیروز: 22,643
بازدید کل: 157,744,776
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 244
کاربران حاضر: 244
تعداد دریافت: 20
تعداد بازدید: 2830
Service innovation readiness: Dimensions and performance outcome
Abstract:
This study proposes a higher-order multidimensional construct of service innovation readiness (SIR) basedon the organizational change literature and the awareness–motivation–capability perspective. Service innovationis gaining more attention due to its potential value for creating competitive advantage and improvingorganizational performance. This research conceptualizes SIR to consist of two adopting contexts (i.e., “strategicorientation toward service innovation” and “enabling mechanism of service innovation”) that, together,determine a firm's preparation to adopt organizational changes involved in service innovation. Six dimensions are also identified from a literature review and verified by industry expert interviews to define the two multidimensional adopting contexts. Data collected from 312 Taiwanese firms provide evidence to support the proposed factor structure of SIR and show that SIR positively correlates with SI performance. Thefindings contribute to the literature by theorizing SIR with a parsimonious structure that captures the complexconditions necessary for adopting service innovation. This study also yields some insight into the management of service innovation by providing managers an assessment that can be used to gauge a firm's status and direct its efforts in continuous improvement.
Keywords:
Service innovation Service innovation readiness Organizational change Service innovation performance
Author(s):
.
Source:
Decision Support Systems 53 (2012) 813–824
Subject:
مدیریت تحول
Category:
مقاله مجله
Release Date:
2012
No of Pages:
12
Price(Tomans):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
363 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved