ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 6,542
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,660,545
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 82
کاربران حاضر: 82
تعداد دریافت: 0
تعداد بازدید: 1394
Consumer-based decision aid that explains which to buy: Decision confirmation or overconfidence bias?
Abstract:
Providing explanation to justify product recommendations is critical in the online purchase decision process.Bulk of the extant literature has focused on the provision of decision aids facilitating screening of productalternatives and presenting of filtered alternatives. In comparison, few studies are conducted to examinedecision aids that support the assessment and evaluation of the presented product alternatives prior to actualpurchase, i.e., explanation-featured decision aid. This article conceptualizes three implementations of explanationaid differed by the forms of explanation elaboration. Experimental results indicate that a more elaboratedexplanation aid could heighten a consumer's decision confidence leading to lesser cognitive effort expendedand inferior product choice made.
Keywords:
Decision aid Explanation Consumer decision making Overconfidence bias
Author(s):
.
Source:
Decision Support Systems 53 (2012) 127–141
Subject:
بازاریابی
Category:
مقاله مجله
Release Date:
2012
No of Pages:
15
Price(Tomans):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
1.80 MB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved