ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 18 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 1,228
بازدید دیروز: 24,308
بازدید کل: 158,865,666
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 214
کاربران حاضر: 215
تعداد دریافت: 2
تعداد بازدید: 1578
The effect of pre- and post-service performance on consumer evaluation of online retailers
Abstract:
This study examines the effect of consumers' pre- and post-service encounter performance (SEP) on their satisfactionand repurchase intention in online markets. Specifically, we suggest that, in an online context, the different serviceperformances: pre- and post-Service over time, affects consumer evaluation (i.e., overall satisfaction andrepurchase intention) of a vendor. We introduce the experience–dissonance process in this research by integratingcognitive consistency theory aswell as expectation–confirmation theory in order to investigate the consumer satisfactionformation processes in online transactions. Theoretical and practical implications are discussed.
Keywords:
Online shopping Experience–dissonance Overall satisfaction Service performance Repurchase intention
Author(s):
Insu Park , Jeewon Cho , H. Raghav Rao
Source:
Decision Support Systems 52 (2012) 415–426
Subject:
تجارت الکترونیک
Category:
مقاله مجله
Release Date:
2012
No of Pages:
12
Price(Tomans):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
672 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved