ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 04 آذر 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 15,530
بازدید دیروز: 26,897
بازدید کل: 157,696,430
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 91
کاربران حاضر: 91
تعداد دریافت: 0
تعداد بازدید: 1504
Systematic analysis of centralized online reputation systems
Abstract:
Centralized online reputation systems have been widely adopted by Internet companies to help users buildtrust, reduce information asymmetry and filter information. Research in this area to date has focused onanalyzing the effectiveness of single-type systems, while less attention has been paid to the comparison ofdifferent systems. This paper proposes an analysis model that can classify and measure different reputationsystems in the same context. The model divides reputation systems into five underlying components:input, processing, output, feedback loop and storage. A series of benchmark criteria is then defined basedon the characteristics of each component. The model comprehensively analyzes most characteristics ofcentralized reputation systems and it takes both performance and costs of systems into consideration.
Keywords:
Online reputation systems Reputation Product review Feedback e-Commerce
Author(s):
Ling Liu , Malcolm Munro
Source:
Decision Support Systems 52 (2012) 438–449
Subject:
تجارت الکترونیک
Category:
مقاله مجله
Release Date:
2012
No of Pages:
12
Price(Tomans):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
1.34 MB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved