ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 32,493
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,633,865
کاربران عضو: 2
کاربران مهمان: 43
کاربران حاضر: 45
تعداد دریافت: 3
تعداد بازدید: 1647
Factors influencing business intelligence (BI) data collection strategies: An empirical investigation
Abstract:
This paper examines external pressures that influence the relationship between an organization's businessintelligence (BI) data collection strategy and the purpose for which BI is implemented. A model is proposedand tested that is grounded in institutional theory, research about competitive pressure, and research aboutthe purpose of BI. Two data collection strategies (comprehensive and problem driven) and three BI purposesinsight, consistency, and transformation) are examined. Findings provide a theoretical lens to better understan the motivators and the success factors related to collecting the huge amounts of data required for BI.This study also provides managers with a mental model on which to base decisions about the data requiredto accomplish their goals for BI.
Keywords:
Institutional isomorphism Competitive pressure Purpose of BI Comprehensive data collection strategy Problem driven data collection strategy
Author(s):
Thiagarajan Ramakrishnan, Mary C. Jones , Anna Sidorova
Source:
Decision Support Systems 52 (2012) 486–496
Subject:
فناوری اطلاعات
Category:
مقاله مجله
Release Date:
2012
No of Pages:
11
Price(Tomans):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
634 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved