ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 24,569
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,534,847
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 70
کاربران حاضر: 71
تعداد دریافت: 1
تعداد بازدید: 1287
Empirical evidence of repertoire size
Abstract:
Empirical research over several decades has demonstrated that the average buyer in a repeat-purchase category purchases a repertoire of brands. While the commonality of this behaviour and its implications for managers are widely cited, little is known about the characteristics of a typical repertoire, and the market factors that may influence the make-up of the repertoire. Such knowledge would be a useful precursor to the implementation of marketing efforts for brands in such categories. This paper provides much needed descriptive knowledge of the typical repertoire (i.e. its size and how it varies across consumers, time and categories). We describe this for all brands in two data sets, one containing consumer goods categories and one containing 74 consumer goods categories. Our research provides information on what is typical given specific market conditions for categories and brands within those categories and thus allows for managers to measure the impact that their activities have on repertoire buying behaviour.
Keywords:
Repertoire size Loyalty Competition Buyer behaviour
Author(s):
Melissa Banelis , Erica Riebe , Campbell M. Rungie
Source:
Australasian Marketing Journal 21 (2013) 59–65
Subject:
بازاریابی
Category:
مقاله مجله
Release Date:
2013
No of Pages:
7
Price(Tomans):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
173 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved