شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 24,749
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,535,027
کاربران عضو: 2
کاربران مهمان: 100
کاربران حاضر: 102
Social shopping promotions from a social merchant’s perspective
Abstract:
Taking advantage of Web 2.0’s user-participation and social networking capabilities, social shopping intermediaries have emerged as a promising online liaison between merchants and consumers by offering group discount deals to price-sensitive customers and early technology adopters. Our study compares the two most popular types of social merchants–—restaurants and healthcare services–—in terms of seven key factors that influence a merchant’s sales using a Groupon promotion. We find that these two types of social merchants show significantly different characteristics for successful promotions. Based on a new proposed lifetime value model for social shopping promotions, this study also discusses its applicability with an illustration of the model and presents guidelines for social merchants who want to achieve the maximum lifetime value from a social shopping promotion. Finally, we discuss implications of our study for social merchants and social shopping intermediaries.
Keywords: Social shopping; Social merchants; Advertising; Groupon; Lifetime value; User-Generated Content (UGC)
Author(s): In Lee , Kyoochun Lee
Source: Business Horizons (2012) 55, 441—451
Subject: بازاریابی
Category: مقاله مجله
Release Date: 2012
No of Pages: 11
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه