ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 22,756
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,676,759
کاربران عضو: 2
کاربران مهمان: 92
کاربران حاضر: 94
تعداد دریافت: 4
تعداد بازدید: 1636
Competing with emerging market multinationals
Abstract:
A new breed of multinationals from emerging markets is appearing in many industries. Western firms are wrong to underestimate, as they often do, the competitive threat from these firms. The discussion herein highlights the nontraditional competitive advantages these firms use to win at home and abroad and shows how these firms use internationalization not only to exploit competitive advantage but to bolster it. The article concludes with suggestions for how Western managers should respond to the competitive threat from emerging market multinationals.
Keywords:
Emerging market multinationals; Multinationals; Emerging markets; Competitive threat; Competitive advantage; Internationalization
Author(s):
Ravi Ramamurti
Source:
Business Horizons (2012) 55, 241—249
Subject:
بازرگانی و تجارت
Category:
مقاله مجله
Release Date:
2012
No of Pages:
9
Price(Tomans):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
250 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved