شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 01 خرداد 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 566
بازدید دیروز: 27,238
بازدید کل: 152,329,873
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 160
کاربران حاضر: 160
Competing with emerging market multinationals
Abstract:
A new breed of multinationals from emerging markets is appearing in many industries. Western firms are wrong to underestimate, as they often do, the competitive threat from these firms. The discussion herein highlights the nontraditional competitive advantages these firms use to win at home and abroad and shows how these firms use internationalization not only to exploit competitive advantage but to bolster it. The article concludes with suggestions for how Western managers should respond to the competitive threat from emerging market multinationals.
Keywords: Emerging market multinationals; Multinationals; Emerging markets; Competitive threat; Competitive advantage; Internationalization
Author(s): Ravi Ramamurti
Source: Business Horizons (2012) 55, 241—249
Subject: بازرگانی و تجارت
Category: مقاله مجله
Release Date: 2012
No of Pages: 9
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.