شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 04 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 3,819
بازدید دیروز: 26,409
بازدید کل: 158,540,506
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 87
کاربران حاضر: 87
The effect of ‘green’ messages on brand purchase and brand rejection
Abstract:
The paper considers consumer brand rejection of ‘green’ and non-green brands. We find empirically that green’ brands are not considered largely because they are unfamiliar, rather than being consciously rejected. Consumers do not think about these brands in a buying situation, suggesting that their single green’ message is not enough to make it into the shoppers’ consideration set. Additionally, not being green’ was not a reason for rejection of non-green brands. These findings highlight the importance of brand advertising to build multiple, relevant memory structures for any brand, thereby increasing the probability of being thought of during a buying occasion.
Keywords: effect,green, messages, brand, purchase, brand, rejection
Author(s): Meagan Wheeler , Anne Sharp , Magda Nenycz-Thiel
Source: Australasian Marketing Journal 21 (2013) 105–110
Subject: بازاریابی
Category: مقاله مجله
Release Date: 2013
No of Pages: 6
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه