شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 04 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 4,661
بازدید دیروز: 26,409
بازدید کل: 158,541,348
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 58
کاربران حاضر: 58
The customer engagement/value interface: An exploratory investigation
Abstract:
After generating significant interest among marketing practitioners, the customer engagement (CE) concept is rapidly gaining traction in the academic marketing literature. Although pioneering research has provided foundational insights in this emerging area, little is known regarding the ways in which CE may contribute to generating customer value (CV) and ensuing loyalty for utilitarian and hedonic brands. Addressing this research gap, this paper develops a conceptual model of the CE/CV interface for utilitarian and hedonic brands, which proposes: (i) The existence of a curvilinear relationship between CE/CV for utilitarian and hedonic brands; and (ii) Up to a focal brand-, category-, consumer-, and situation-specific optimum, growing CE generates greater CV increases for hedonic, than for utilitarian brands. By drawing on a sampl of 14 consumers, depth-interviewing/focus group findings provided exploratory evidence for contentions (i) and (ii). The paper concludes with an overview of key research limitations and implications.
Keywords: customer ,engagement/value ,interface ,exploratory, investigation
Author(s): Linda D. Hollebeek
Source: Australasian Marketing Journal 21 (2013) 17–24
Subject: بازاریابی
Category: مقاله مجله
Release Date: 2013
No of Pages: 8
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه