شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 04 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 4,425
بازدید دیروز: 26,409
بازدید کل: 158,541,112
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 55
کاربران حاضر: 55
Market environment, assortment policy, and performance of small retailers
Abstract:
This study surveys small retail pharmacies to examine the relationship between managers’ perceptions of local market environments, their stated assortment policies, and their reported performance levels for a large product category. Managers report wider assortments when market diversity and market munificence are high. In turn, wider assortments have a positive effect on reported relative category sales and stock. In addition, market uncertainty has a direct negative effect on reported margins. This study controls for both store space as well as the potential direct performance effects of the local market environment faced by small retailers.
Keywords: Market, environment, assortment, policy, performance, small ,retailers
Author(s): Jack Cadeaux , Chris Dubelaar
Source: Australasian Marketing Journal 20 (2012) 250–259
Subject: بازاریابی
Category: مقاله مجله
Release Date: 2012
No of Pages: 10
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه