ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 04 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 17,404
بازدید دیروز: 26,409
بازدید کل: 158,554,091
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 64
کاربران حاضر: 64
تعداد دریافت: 0
تعداد بازدید: 1525
Re-thinking and re-tooling the social marketing mix
Abstract:
This article considers the role of the four Ps marketing mix model in social marketing, arguing that givenreconfiguration of the marketing mix in the mainstream marketing discipline, and the characteristics ofsocial marketing, a re-thought and re-tooled social marketing mix is required. A brief review of the fourPs marketing mix model in the mainstream marketing and social marketing fields is presented. Criticismsof the four Ps model are then examined. It is argued that the four Ps marketing mix model is outdated forapplication to social marketing, and an alternative approach to the social marketing mix is proposed. It isposited that an expanded approach recognizing strategies such as relational thinking, and upstreamsocial marketing activities would offer a more suitable approach. Using a more open minded socialmarketing mix less reliant on the four Ps model can help guide social marketing research and practice.
Keywords:
thinking , re-tooling ,social ,marketing ,mix
Author(s):
Ross Gordon
Source:
Australasian Marketing Journal 20 (2012) 122–126
Subject:
بازاریابی
Category:
مقاله مجله
Release Date:
2012
No of Pages:
5
Price(Tomans):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
196 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved