شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 04 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 17,018
بازدید دیروز: 26,409
بازدید کل: 158,553,705
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 74
کاربران حاضر: 74
Assessing the validity of brand equity constructs
Abstract:
This paper tests both the internal and external validity of the Erdem and Swait (1998) brand equity framework using two measurement modelling approaches, namely the relatively new Best-Worst scaling BWS method (Finn and Louviere, 1992; Marley and Louviere, 2005) and the more traditional confirmatory factor analysis (CFA) method. Data were collected from the Australian banking and mobile services sectors. We find the measurement models derived from BWS outperformed the models based on CFA of the rating data in predicting both stated and real brand choices. The findings have implications for both academics and practitioners in brand equity measurement and management.
Keywords: Assessing , validity, brand, equity ,constructs
Author(s): Con Menictas , Paul Z. Wang, Jordan J. Louviere
Source: Australasian Marketing Journal 20 (2012) 3–8
Subject: بازاریابی
Category: مقاله مجله
Release Date: 2012
No of Pages: 6
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه