شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 05 اسفند 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 32,312
بازدید دیروز: 46,224
بازدید کل: 160,460,387
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 120
کاربران حاضر: 121
A Process View of Knowledge Management: It Ain’t What you do, it’s the way That you do it
Abstract:

Knowledge management needs to consider the three related elements of people, processes and technology. Much existing work has concentrated on either people or technology, often to the exclusion of the other two elements. Yet without thinking about process – the way people, organisations and even technology actually do things – any implementation of a knowledge management initiative is at best risky, and at worst doomed to failure. This paper looks at various ways in which a process view has appeared, explicitly or implicitly, in knowledge management research and practice so far, and reflects on how more “thinking about process” might improve knowledge management in the future. Consistent with this overall viewpoint, the issues generally centre less on what a process view would suggest should be done, but rather on the way that it would be implemented in practice.

Keywords: KM theory, process, KM practise, KM research
Author(s): John Edwards
Source: Electronic Journal of Knowledge Managment
Subject: مدیریت دانش
Category: مقالات ترجمه شده - دانلود ترجمه مقاله
Release Date: 2010
No of Pages: 8
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 ترجمه این مقاله موجود است.
مشاهده ترجمه مقاله