شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 06 اسفند 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 18,913
بازدید دیروز: 38,882
بازدید کل: 160,485,870
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 143
کاربران حاضر: 143
Derived versus full name brand extensions
Abstract:

Most brand extension studies follow the assumption that brand extensions use the full original parent brand name (e.g., Oral-B tooth brush may extend to Oral-B dental floss). However, some companies use derived brand names in their brand extension strategies (e.g. Nestea Iced Tea). This study explores the advantages and disadvantages of derived brand extensions compared to full name extensions. The study examines the importance of target market effects on the evaluation of both brand extension strategies. Findings support the idea that derived brand names leverage parent brand evaluations and protect parent brand from extension failures.

Keywords: Brands , Derived brand names , Brand extensions , Full name
Author(s): Sergio Olavarrieta , Eduardo Torres , Arturo Vásquez-Parraga , Cristóbal Barra
Source: Journal of Business Research 62 (2009) 899–905
Subject: بازاریابی
Category: مقالات ترجمه شده - دانلود ترجمه مقاله
Release Date: 1391
No of Pages: 6
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 ترجمه این مقاله موجود است.
مشاهده ترجمه مقاله