شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 44,720
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,646,092
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 118
کاربران حاضر: 118
Dynamic effects of business cycles on business relationships
Abstract:
Purpose – The aim of this paper is to identify the effects of business cycles on industrial business-to-business relationships within extremely volatile industries.
Design/methodology/approach – The paper is an in-depth case study on Outotec plc, a leading provider of technologies for the mining and metal industries.
Findings – The study identifies the changes in a business relationship during a business cycle as the dominance between the parties and the cooperative and the competitive nature of the relationship alternate.
Practical implications – The study identifies ways to smooth the effects of business cycles in extremely volatile industries from the viewpoint of a project-based technology provider.
Originality/value – While a significant amount of macroeconomic research on cycles and a few studies on industry-specific business cycles can be found, this study is a rare example of company-specific research on surviving business cycles.
Keywords: Business cycles, Project business, Relationshipmanagement, Volatile business environment, Business-to-business marketing
Author(s): Kimmo Alajoutsijarvi, Tuija Mainela, Pauliina Ulkuniemi and Emma Montell
Source: Management Decision Vol. 50 No. 2, 2012 pp. 291-304
Subject: بازاریابی
Category: مقالات ترجمه شده - دانلود ترجمه مقاله
Release Date: 2012
No of Pages: 12
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 ترجمه این مقاله موجود است.
مشاهده ترجمه مقاله