مصاحبه سایت مدیر با نوید قرینه رتبه 6 کنکور کارشناسی ارشد سال 1395 رشته مدیریت بازرگانی
ضمن تبریک به شما در ابتدا لطفا درصدهای خود در دروس مختلف کنکور و رتبه خود را بیان کنید؟
● بازاریابی 84.44
اسلام 64.44
ریاضی آمار 61.67
تحقیق در عملیات 53.33
اقتصاد 45
زبان 37.78
تئوری 28.89
● رتبه ۶ مدیریت بازرگانی
رتبه ۸ مدیریت آی تی
رشته و دانشگاه محل تحصیل شما در مقطع لیسانس چه بوده است و با چه معدلی فارغ التحصیل شده اید؟
● مهندسی کامپیوتر-نرم افزار
● دانشگاه صنعتی اصفهان
● معدل 15.25
آیا در حین مطالعه برای کنکور شاغل یا دانشجو بودید؟
● بله شاغل بودم،
آیا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشتید؟ این آزمونها و کلاسها را تا چه در موفقیت خود موثر می دانید؟
● بله 4 مرحله آزمون های آزمایشی شرکت کردم
● بیشترین فایده آزمونها ،تمرین مدیریت زمان در جلسه آزمون بود
● کلاسها بسیار برای من مفید بودند
از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید؟
● بعد از شروع کلاسها که از آخر آبان ماه شروع شده بودند ،به صورت سطحی و نامنظم بود ولی از دیماه جدی تر شده و متوسط 3 تا 4 ساعت در روز که برخی روز ها اصلا فرصت نمیشد،
● درس بازاریابی رو همزمان با کلاس در اواخر بهمن ماه شروع کردم
● از فروردین ماه میزان مطالعه متوسط در حدود 4 تا 5 ساعت بود و در هفته قبل از آزمون به 8 تا ساعت رسید
کدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟
● دانشگاه تهران و گرایش بازاریابی و بازرگانی بین الملل
کتابها و منابع پیشنهادی شما در هر یک از دروس رشته مدیریت کدامها هستند و در هر درس چه توصیه های خاصی به داوطلبان دارید؟
● درس اقتصاد کتاب آقای نظری
● آمار پارسه
● زبان عمومی زیر ذره بین
● تئوری کتاب آقای پرچ و کتاب ماهان
● بازاریابی کتاب آقای مروج پارسه
به طور کلی چه توصیه هایی در خصوص نحوه مطالعه داوطلبان و آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد دارید؟
● قبل از هر چیز انگیزه قوی عامل موفقیت است وهمچنین به جای تمرکز بر روی میزان مطالعه به کیفیت مطالعه و یادگیری مطالب باید اهمیت داد.
توصیه میکنم که از ابتدا برای مدیریت زمان در آزمون برنامه ریزی و تمرین داشته باشید، زمان آزمون واقعا کم هست و با کوچکترین اشتباه کنترل زمان از دست خارج شده و باعث از بین رفتن تمرکز میشود.
در پایان لازم می دانم از اساتید بازاریابی آقای مروج ، پژوهش عملیاتی دکترسپندار و اقتصاد اقای صادقین که کلاسهای آنها برایم مفید بود تشکر کنم.
نوید قرینه
با تشکر