شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
چهار شنبه 25 تیر 1399
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 26,457
بازدید دیروز: 31,797
بازدید کل: 110,945,752
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 97
کاربران حاضر: 97
مصالح بالاست و تأثیر آن در فرآیند تعمیر و نگهداری خطوط ریلی
چکیده:
خطوط کنونی راه آهن در ایران دارای قدمت چندین ساله است که تواما با افزایش ترافیک خطوط )تناژ و سرعت) میزان استهلاک خطوط نیز به مرور زمان رو به فزونی گذارده است. لذا تعمیرات اساسی و نگهداری سالیانه خطوط راه آهن از اهمیت فوق العاده های برخوردار است این موضوع بویژه صرفه جویی غیرمستقیم ناشی از افزایش ظرفیت و کاهش تأخیرها را به دنبال خواهد داشت. در این راستا نیروی انسانی مجرب، ماشین آلات تخصصی، مصالح اختصاصی و علی الخصوص زمان نگهداری و انجام تعمیرات، مورد توجه خاص می باشد. مصالح بالاست به عنوان یکی از اجزاء مهم روسازی سنتی خط آهن، عمده تاثیر را بر فعالیت های تعمیر و نگهداری می گذارد. بطوریکه اکثر فعالیت های نگهداری خطوط سنتی به دلیل وجود این لایه بوده و بخش عمده ای از هزینه های نگهداری صرف اصلاح عیوب ناشی از این لایه می شود.این در حالی است که هزینه ساخت این لایه در مقایسه با سایر اجزاء روسازی راه آهن ناچیز است. در این مقاله ضمن معرفی کلی مصالح بالاست و عیوب مربوط به آن، به بیان تاثیر این مصالح بر فرآیند تعمیر و نگهداری خطوط ریلی می پردازیم.
کلید واژه: راه آهن، روسازی، بالاست، تعمیر، نگهداری
نویسنده(گان): سید مسعود نصر آزادانی، مسعود فتحعلی
منبع: سومین کنفرانس نگهداری تعمیرات
موضوع: نگهداری و تعمیرات
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 12
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.